http://www.one.org
ILYY(:
Tuesday, June 27, 2006

27 Jun 2006
BERI UBAT BERLEBIHAN: DOKTOR DIGANTUNG LESEN DAN DIDENDA $2,000

SMC menggantung lesen seorang doktor keluarga di sebuah klinik di Jurong selama tiga bulan kerana gagal memberikan mutu khidmat penjagaan kesihatan mengikut piawaian. Doktor itu juga didenda $2,000. Di kelas baru kami mempelajari tentang keterlaluan ubat. Pesakit akan mendapat kesan tindak balas sebagaimana kami bincang di kelas tadi.


SMC juga mendapati Dr Lim melakukan empat kesalahan kerana memberikan preskripsi ubat benzodiazepine secara keterlaluan dan gagal memberikan kaunseling kepada pesakit serta merujuk mereka kepada penilaian psikiatrik. Sya telah ke yahoo dan mendapat tahu bahwa benzodiazepine ada berbagai kesan seperti berikut...

large dose produces staggering, blurred vision, impaired thinking, slurred speech, impaired perception of time and space, slowed reflexes and breathing, reduced sensitivity to pain. Overdoses cause unconsciousness, coma and death
-dipetik dari Yahoo Health

BAHASA MELAYU <33 ;

DIA :D
<3
Assalammualaikum.
Peace be upon you(:

HASLINDA
nur haslinda binte juwaini
sekolah menegah crescent
1g1 '05 2g1 '06
07sifar2sembilan2
sayang AISYAH
islam <3
gemar BERCAKAP(:
selalu AWAL
Image hosting by Photobucket

selamat datang(:

Selamat datang ke blog bahasa melayu saya. Inilah pendapat dan pandangan saya bagi artikel-artikel di dalam Berita Harian(: Saya ingin meminta maaf jika pendapat saya tentang apa-apa perkara di dalam blog ini menyakitkan hati anda. Dari sini, selamat datang ke blog saya and sudilah membacanya:D

KAWAN <3

friendname

PEKIK-