http://www.one.org
ILYY(:
Thursday, June 22, 2006

21 Jun 2006
IBU, ADIK MALU DREBAR BAS HERDIK


Pada 13 Jun lalu, antara 1.50 dengan 2.15 petang, ibu dan adik penulis menaiki bas SBS perkhidmatan nombor 98 (nombor plat SHB 9082E) di Jurong West Street 51.
Ketika itu, adik penulis, pelajar menengah dua dan tidak beruniform, membayar tambang sebanyak 55 sen. Kad konsesi basnya telah hilang beberapa hari sebelumnya.
Pemandu bas meminta adiknya menunjukkan kad basnya. Walaupun adiknya sudah menjelaskan kepada pemandu tentang duduk perkara, pemandu tadi mengherdik dan mendesaknya supaya membayar tambang dewasa 90 sen. Peristiwa ini memalukan adiknya.

Saya pernah menaiki bas bersama Ferind setelah kami berlatih untuk kelas berdansa kami. Bas drebar itu sangat garang. Apabila seorang murid telah meletak kad ez-linknya di mesin, bas drebar itu akan menanya pelajar itu untuk menunjuk kak konsesinya. Ia sungguh menyeramkan.

BAHASA MELAYU <33 ;

DIA :D
<3
Assalammualaikum.
Peace be upon you(:

HASLINDA
nur haslinda binte juwaini
sekolah menegah crescent
1g1 '05 2g1 '06
07sifar2sembilan2
sayang AISYAH
islam <3
gemar BERCAKAP(:
selalu AWAL
Image hosting by Photobucket

selamat datang(:

Selamat datang ke blog bahasa melayu saya. Inilah pendapat dan pandangan saya bagi artikel-artikel di dalam Berita Harian(: Saya ingin meminta maaf jika pendapat saya tentang apa-apa perkara di dalam blog ini menyakitkan hati anda. Dari sini, selamat datang ke blog saya and sudilah membacanya:D

KAWAN <3

friendname

PEKIK-