http://www.one.org
ILYY(:
Tuesday, June 13, 2006

>14 Jun 206
Pelajar ditemui nahas ketika pulang lepas tonton Piala Dunia

Noor Mohamad Hafiz, 15 tahun sedang berada di Hospital Besar Changi setelah dilanggar sebuah kereta dinihari kelmarin. Kepalanya retak tetapi Hafiz masih sedar. Mukanya luka-luka dan lebam. Ibunya sangat resah. Menurut Cik Normala, anaknya dan tiga teman sekolahnya sedang mengayuh basikal menyeberangi jalan raya apabila sebuah kereta berwarna gelap dikatakan melanggar anaknya. Lampu yang berwarna hijau itu membolehkan mereka melintas. Pemandu kereta itu terus memecut dan tidak hiraukan mereka. Budak-budak itulah yang menelefon ambulans sebelum menelefon saya selain daripada membuat laporan polis. Ibun hafiz sangat risau. Dia merayu kepada pemandu itu untuk tampil kerana dia ada sedikit masalah untuk membayar bil hospital. Baginya, kejadian ini membawa memori yang pahit. Dalam 1998, ayahnya terlibat dalam kejadian langgar lari dan meninggal dunia setelah lima bulan bertarung nyawa di hospital.

Pada pendapat saya, pemandu itu patut menyerahkan dirinya ke polis. Ini untuk kebaikan dirinya sendiri. Jika dia tidak berbuat demikian, dia akan berasa bersalah untuk seluruh hidupnya. Saya juga rasa bahawa ia adalah sesuatu perkara yang kejam kerana pemandu itu melarikan diri dan tidak menolong orang yang dilanggar olehnya. Polis masih menyiasat kes ini. Saya berharap pemandu itu cepat ditangkap.

BAHASA MELAYU <33 ;

DIA :D
<3
Assalammualaikum.
Peace be upon you(:

HASLINDA
nur haslinda binte juwaini
sekolah menegah crescent
1g1 '05 2g1 '06
07sifar2sembilan2
sayang AISYAH
islam <3
gemar BERCAKAP(:
selalu AWAL
Image hosting by Photobucket

selamat datang(:

Selamat datang ke blog bahasa melayu saya. Inilah pendapat dan pandangan saya bagi artikel-artikel di dalam Berita Harian(: Saya ingin meminta maaf jika pendapat saya tentang apa-apa perkara di dalam blog ini menyakitkan hati anda. Dari sini, selamat datang ke blog saya and sudilah membacanya:D

KAWAN <3

friendname

PEKIK-