http://www.one.org
ILYY(:
Tuesday, June 13, 2006

13 Jun 2006
PELAJAR NTU CIPTA MESIN BAKAR SATE TANPA ASAP


Penggemar sate kini boleh membakar sate dalam rumah tanpa perlu risau bau asap melekat di baju. Pelajar di NTU telah mencipta sebuah mesin bakar sate yang tidak perlu memenatkan tangan membalik-balikkan sate dan mengipasnya. Ini kerana 12 pelajar tahun kedua Sekolah Kejuruteraan Mekanikal dan Aerospace (MAE), Universiti Teknologi Nanyang (NTU) mencipta mesin membakar sate itu dengan menggunakan arang dengan cara bersih tanpa menggunakan asap.

Pada pendapat saya, ini adalah sebuah mesin yang sangat unik dan menarik. Walaupun ia besar, ia tidak perlu tenaga kita untuk membakar sate. Walaubagaimanapun, saya rasa, menggunakan cara yang lama lagi bagus. Pada pendapat saya, ia akan lebih sedap. Saya sangat bangga dengan pelajar NTU yang memenangi tempat kedua dalam kategori Automasi. Mesin itu memakan masa tiga minggu untuk disiapkan. Walaupun saya lebih suka pada cara yang tradisional, saya masih sokong mereka dan ingin mencuba sate itu.

BAHASA MELAYU <33 ;

DIA :D
<3
Assalammualaikum.
Peace be upon you(:

HASLINDA
nur haslinda binte juwaini
sekolah menegah crescent
1g1 '05 2g1 '06
07sifar2sembilan2
sayang AISYAH
islam <3
gemar BERCAKAP(:
selalu AWAL
Image hosting by Photobucket

selamat datang(:

Selamat datang ke blog bahasa melayu saya. Inilah pendapat dan pandangan saya bagi artikel-artikel di dalam Berita Harian(: Saya ingin meminta maaf jika pendapat saya tentang apa-apa perkara di dalam blog ini menyakitkan hati anda. Dari sini, selamat datang ke blog saya and sudilah membacanya:D

KAWAN <3

friendname

PEKIK-