http://www.one.org
ILYY(:
Friday, March 03, 2006

4 Mac 2006

Kreativiti menerusi IT

http://cyberita.asia1.com.sg/galeriseni/0,3618,GaleriSeniIndexPage-250000,00.html?


ALAT teknologi maklumat(IT) bukan hanya boleh digunakan untuk meningkatkan daya penghasilan malah juga untuk meluaskan ruang kreativiti.Bagi murid-murid Sekolah Rendah Princess Elizabeth, alat IT digunakan untuk menghasilkan cetakan-cetakan batik. Sekarang, di seluruh dunia, ramai orang menggunakan IT. Pada pendapat saya, manusia di dewasa ini asyik menggunakan IT. Ada banyak keburukan dan kebaikkannya.

Menurut Ketua Jabatan IT sekolah tersebut, Encik Noor Isham Sanif, kaedah baru itu bukan sahaja memberi peluang bagi para penuntut menjana ilham pertukangan secara kreatif, ia bahkan telah manghasilkan penuntut yang berbakat "Entrepreneur" dan berani mencipta.
Mereka mempunyai rancangan untuk memasarkan hasil ini kelak ini untuk mengumpul dana bagi sekolah ataupun mana-mana projek kebajikan.

Saya rasa menggunakan IT dengan niat yang baik itu bagus tetapi ada orang yang menggunkannya untuk benda-benda yang tidak berfaedah. Dengan ini, saya berharap semua orang akan mengguna IT dengan baik.

BAHASA MELAYU <33 ;

DIA :D
<3
Assalammualaikum.
Peace be upon you(:

HASLINDA
nur haslinda binte juwaini
sekolah menegah crescent
1g1 '05 2g1 '06
07sifar2sembilan2
sayang AISYAH
islam <3
gemar BERCAKAP(:
selalu AWAL
Image hosting by Photobucket

selamat datang(:

Selamat datang ke blog bahasa melayu saya. Inilah pendapat dan pandangan saya bagi artikel-artikel di dalam Berita Harian(: Saya ingin meminta maaf jika pendapat saya tentang apa-apa perkara di dalam blog ini menyakitkan hati anda. Dari sini, selamat datang ke blog saya and sudilah membacanya:D

KAWAN <3

friendname

PEKIK-