http://www.one.org
ILYY(:
Thursday, March 16, 2006

16 mac 2006

Image hosting by Photobucket

Haid adalah proses keluruhan selaput dalam rahim yang terjadi akibat ketiadaan hormon yang dapat menampung selaput. Keadaan ini menyebabkan angin dalam perut bergerak aktif sehingga mengakibatkan perut menjadi kembung dan sesekali terasa memulas seperti ingin membuang air besar. Ia tidak berbahaya dan ia adalah perkara biasa. Untuk mengalaminya, sapukan ubat angin atau minyak angin pada bahagian tundun. Masalah badan berbau dan hanyir ketika mengalami haid pun adalah perkara biasa. Ia berlaku kerana haid adalah keluruhan selaput dalam rahim yang menjalani proses penuaan. Ia akan mengeluarkan tisu yang sudah mati dan ini berbau busuk. Untuk mengatasinya, anda haruslah melipatgandakan kebersihan diri. Tukar tuala wanita itu 5 kali sehari untuk keselesaan diri dan juga supaya badan tidak akan berbau. Proses pendarahan haid berbeza antara seseorang wanita degan wanita lain. Jika ada apa-apa yang tidak kena, pergilah menjumpa doktor. Setelah membaca artikel ini di dalam majalh, Keluarga(Januari 2006), saya lebih tahu lebih tentang isu diri sendiri. Aritikel ini telah menjawab banyak soalan yang saya ingin tahu apabila saya mengalami haid. Dengan ini, saya berasa artikel ini sangat infomatif. Saya ingin semua kawan-kawan untuk membaca majalah dan bukan sahaja buku dan suratkhabar kerana banyak majalah-majalah yang ada artikel tentang isu-isu kesihatan dan sebagainya. Kadang-kala ia juga sangat melucukan. Selamat membaca.

BAHASA MELAYU <33 ;

DIA :D
<3
Assalammualaikum.
Peace be upon you(:

HASLINDA
nur haslinda binte juwaini
sekolah menegah crescent
1g1 '05 2g1 '06
07sifar2sembilan2
sayang AISYAH
islam <3
gemar BERCAKAP(:
selalu AWAL
Image hosting by Photobucket

selamat datang(:

Selamat datang ke blog bahasa melayu saya. Inilah pendapat dan pandangan saya bagi artikel-artikel di dalam Berita Harian(: Saya ingin meminta maaf jika pendapat saya tentang apa-apa perkara di dalam blog ini menyakitkan hati anda. Dari sini, selamat datang ke blog saya and sudilah membacanya:D

KAWAN <3

friendname

PEKIK-