http://www.one.org
ILYY(:
Wednesday, March 15, 2006

13 Mac 2006

Satu hari saya terfikir, sampai bila nak macam gini... jadi budak jahat. Saya nak buktikan walaupun imej saya macam budak nakal, saya mampu berjaya. Saya boleh merubah haluan hidup saya dan memulakan babak baru dalam kisah hidup saya -Muhammad Shafiq.

Muhammad Shafiq Sulaiman adalah seorang pelajar yang berusia 17 tahun di Sekolah Menengah Bedok View. Pada usia semuda 14 tahun, Muhammad Shafiq menganggotai kumpulan samseng remaja. Dia sering bergaduh, ke kelab malam dan pernah mencuri. Kononnya, kata Muhammad Shafiq, untuk tunjuk terror. Sikapnya di sekolah mula berubah. Pelajarannya juga merosot. Fikirnya, hidupnya tidak akan berubah sehinggalah dia sendiri tersentak daripada lamunannya.
Kisah Muhammad Shafiq mendorong Cikgu Karmin Abbas menulis lagu berjudul Diari Kecil.

Muhammad Shafiq dan dua rakannya telah bernyanyi lagu yang berjudul Diari Kecil itu di Sekolah Menengah Bedok View pada hari Isnin, 13 Mac. Shafiqah, Nazeera dan saya telah ke sana untuk menghadiri pelancaran Kelab Obor. Pada pendapat saya, pelancaran itu telah membuat saya lebih minat dalam bahasa melayu. Bukan itu sahaja, saya rasa kami haruslah membaca surat khabar hari-hari dan membaca novel melayu. (!!) Saya sedar bahawa saya tidak membuat sedemikian pada 13 Mac 2006 pada pukul sepuluh pagi di Sekolah Menengah Bedok View. Dengan ini, saya ingin meluahkan bahawa saya sangat gembira untuk meghadiri pelancaran itu walaupun ia hanya mengambil masa sebanyak sejam. :D

Terima Kasih CIKGU! :D

BAHASA MELAYU <33 ;

DIA :D
<3
Assalammualaikum.
Peace be upon you(:

HASLINDA
nur haslinda binte juwaini
sekolah menegah crescent
1g1 '05 2g1 '06
07sifar2sembilan2
sayang AISYAH
islam <3
gemar BERCAKAP(:
selalu AWAL
Image hosting by Photobucket

selamat datang(:

Selamat datang ke blog bahasa melayu saya. Inilah pendapat dan pandangan saya bagi artikel-artikel di dalam Berita Harian(: Saya ingin meminta maaf jika pendapat saya tentang apa-apa perkara di dalam blog ini menyakitkan hati anda. Dari sini, selamat datang ke blog saya and sudilah membacanya:D

KAWAN <3

friendname

PEKIK-