http://www.one.org
ILYY(:
Saturday, February 25, 2006

26 Februari 2006

SELAMAT BERSEMADI, WIRA NEGARA

Image hosting by Photobucket
diambil dari Berita harian 26/02/06

S. Rajaratnam adalah seorang wira Negara dan patriot. Saya ingin memberi salam takziah kepada keluarga S. Rajaratnam. Kematian S. Rajaratnam adalah kehilangan Singapura. Ramai yang menagis teresak-esak atas kematiannya baru-baru ini. Saya telah menonton banyak program di televisyen tentangnya dan bagaimana warga Singapura berasa tentang kehilangannya. Apabila saya melihat ramai orang menangis, saya berasa sedih dan ingin menagis bersama.

Apabila isteri S. Rajaratnam meninggal dunia pada 1989, dia menatakan bahawa dia tidak takut jika ia adalah masanya untuk meninggal dunia ini. Dia juga mengatakan bahawa dia ingin menanya dirinya jika dia membuat sesuatu yang baik di dunia ini. Semua orang di Singapura tahu bahawa jwapannya adalah ‘YA!’.

Ini adalah kali pertama jenazah pemimpin diberi penghormatan di Esplanade. Saya rasa S. Rajaratnam harus diberi penghormatan ini. J Ramai penduduk di Singapura hormati S. Rajaratnam untuk ketabahannya dan hatinya yang mulia itu.

Pada pendapat saya, S. Rajaratnam telah menolong ramai orang. Satu program di televisyen menunjukkan semua orang yang ingin mengucapkan terima kasih kepadanya untuk memolong mereka dalam sesuatu perkara. Ada yang menangis apabila menceritakan tentangnya. Apa yang masih di dalam fikiran saya adalah apa yang seorang lelaki berkata sambil menangis, “I miss him.”

BAHASA MELAYU <33 ;

DIA :D
<3
Assalammualaikum.
Peace be upon you(:

HASLINDA
nur haslinda binte juwaini
sekolah menegah crescent
1g1 '05 2g1 '06
07sifar2sembilan2
sayang AISYAH
islam <3
gemar BERCAKAP(:
selalu AWAL
Image hosting by Photobucket

selamat datang(:

Selamat datang ke blog bahasa melayu saya. Inilah pendapat dan pandangan saya bagi artikel-artikel di dalam Berita Harian(: Saya ingin meminta maaf jika pendapat saya tentang apa-apa perkara di dalam blog ini menyakitkan hati anda. Dari sini, selamat datang ke blog saya and sudilah membacanya:D

KAWAN <3

friendname

PEKIK-