http://www.one.org
ILYY(:
Thursday, February 23, 2006

24 Februari 2006

CETAK KEKATA 'QURAN' DI KERTAS TANDAS


http://cyberita.asia1.com.sg/luarnegara/story/0,3617,69782,00.html?

Setelah membaca aritkel ini, saya bukan sahaja marah tetapi geram sungguh dengan apa yang dilakukan dengan seorang lelaki rakyat German yang berusia enam puluh satu tahun. Dia telah mencetak kekata 'Al-Quran' pada kertas tandas, kemudian cuba menjualnya ke masjid-masjid di situ. Semasa saya membaca artikel ini, saya berasa sangat marah. (MARAH MARAH MARAH !!!) Dia patut tahu bahawa itu adalah salah. Tambahan pula, dia menjualnya ke masjid-masjid. Saya rasa ini betul-betul tidak masuk akal.

Dia telah dijatuhi hukuman setahun penjara kerana mengganggu ketenteraman awam. Saya berpendapat bahawa dia patut menukar perangainya. Aritkel ini menyakitkan hati semua orang Islam di seluruh dunia. Lelaki itu memberitahu mahkamah dia mahu mencari dana untuk membantu sekumpulan pelajar. Dia ada niat yang baik tetapi ini bukanlah cara untuk mengumpul duit. (!!!)

Saya tidak akan salahkannya jika dia kesal atas perbuatannya itu tetapi (TETAPI!!) dia tidak berasa kesal menghantar kertas tandas itu ke 15 masjid di Duisburg, Hamburg dan Dortmund selain ke stesen televisyen dan majalah berita pada Julai lalu. Saya berharap perkara ini tidak akan berlaku lagi dan saya berharap semua orang di dunia ini akan menghormati agama dan kaum lain dan janganlah menghina mereka.

Dalam kesimpulannya, saya berharap lelaki ini akan menjadi seorang lelaki yang lebih baik dengan masa yang dia ada di dalam dunia ini.

BAHASA MELAYU <33 ;

DIA :D
<3
Assalammualaikum.
Peace be upon you(:

HASLINDA
nur haslinda binte juwaini
sekolah menegah crescent
1g1 '05 2g1 '06
07sifar2sembilan2
sayang AISYAH
islam <3
gemar BERCAKAP(:
selalu AWAL
Image hosting by Photobucket

selamat datang(:

Selamat datang ke blog bahasa melayu saya. Inilah pendapat dan pandangan saya bagi artikel-artikel di dalam Berita Harian(: Saya ingin meminta maaf jika pendapat saya tentang apa-apa perkara di dalam blog ini menyakitkan hati anda. Dari sini, selamat datang ke blog saya and sudilah membacanya:D

KAWAN <3

friendname

PEKIK-