http://www.one.org
ILYY(:
Thursday, February 23, 2006

23 Februari 2006

POLIS PERJELAS LANGAKAH PERIKSA REMAJA LEPAS 11 MALAM

http://cyberita.asia1.com.sg/singapura/story/0,3617,69718,00.html?

Polis menyatakan bahawa mereka akan mengirimkan surat kepada ibu bapa remaja yang didapati berkeliaran selepas 11 malam dan ia telah diumumkan pada 15 Februari lalu. Walaupun ramai ibu bapa menyokong inisiatif itu, ia menimbulkan reaksi negatif daripada para belia yang mendakwa ia menyekat kebebasan dan mencerobohi hak mereka.

Saya tidak pernah pulang selewat sembilan malam dan saya menyokong inisiatif ini. Ibu saya menyatakan bahawa ramai orang salah anggap dengan artikel ini. Ia bukanlah bagi semua remaja yang bukan di rumah selepas waktu malam. Ia untuk remaja-remaja yang berlepak di sesuatu tempat. Jika remaja itu kelihatan mencurigakan, polis akan menanya remaja itu untuk menyerahkan i/c mereka sahaja. Walaubagaimanapun, saya berpendapat bahawa masa yang diberi adalah terlalu siang. Saya rasa bahawa pukul dua belas atau pukul satu adalah yang terbaik. (pendapat sahaja!)

Inisiatif ini harus dilihat sebagai sebahagian pendekatan bekerja rapat dengan kumpulan-kumpulan belia, sekolah, ibu bapa dan badan-badan sosial dalam membendung masalah kenakalan remaja.

BAHASA MELAYU <33 ;

DIA :D
<3
Assalammualaikum.
Peace be upon you(:

HASLINDA
nur haslinda binte juwaini
sekolah menegah crescent
1g1 '05 2g1 '06
07sifar2sembilan2
sayang AISYAH
islam <3
gemar BERCAKAP(:
selalu AWAL
Image hosting by Photobucket

selamat datang(:

Selamat datang ke blog bahasa melayu saya. Inilah pendapat dan pandangan saya bagi artikel-artikel di dalam Berita Harian(: Saya ingin meminta maaf jika pendapat saya tentang apa-apa perkara di dalam blog ini menyakitkan hati anda. Dari sini, selamat datang ke blog saya and sudilah membacanya:D

KAWAN <3

friendname

PEKIK-