http://www.one.org
ILYY(:
Wednesday, February 22, 2006

22 Februari 2006

MESEJ PENING SEBALIK KAD UCAPAN TERPANJANG

http://cyberita.asia1.com.sg/singapura/story/0,3617,69651,00.html?

Saya bersetuju bahawa rusuhan kaum yang tercetus di Singapura dalam 1960-an telah meninggalkan kesan mendalam pada diri saya. Anggota Parlimen bagi GRC Pasir Ris-Punggol, Encik Charles Chong, di Pusat Konvensyen Suntec menekankan bahawa keharmonian kaum tidak boleh diambil sambil lewa dan perlunya bersikap sensitif kepada kepercayaan satu sama lain.

Pada pendapat saya, ini adalah isu yang penting di masyarakat kita. Pernah berlaku tidak lama dahulu tentang pemuda dan wanita yang benci kepada sesuatu agama dan meluahkan persaan mereka di dalam blog. Kami haruslah mengambil inisiatif mengenali lebih dekat setiap kaum dan budaya yang lain dengan bercampur gaul dengan teman dari pelbagai bangsa dan agama.

Ia adalah sungguh penting untuk menjaga keharmonian kaum di Singapura. Bukan sahaja supaya rusuhan kaum tidak akan berlaku lagi tetapi supaya warga-warga Singapura tidak akan bergaduh sesama sendiri kerana negara kita akan mundur jika perkara itu berlaku.

Dalam kesimpulannya, saya berharap supaya semua orang Singapura akan bertolak-ansur dengan kaum dan agama dan lain untuk meningkatkan ekonomi negara kita. :D

BAHASA MELAYU <33 ;

DIA :D
<3
Assalammualaikum.
Peace be upon you(:

HASLINDA
nur haslinda binte juwaini
sekolah menegah crescent
1g1 '05 2g1 '06
07sifar2sembilan2
sayang AISYAH
islam <3
gemar BERCAKAP(:
selalu AWAL
Image hosting by Photobucket

selamat datang(:

Selamat datang ke blog bahasa melayu saya. Inilah pendapat dan pandangan saya bagi artikel-artikel di dalam Berita Harian(: Saya ingin meminta maaf jika pendapat saya tentang apa-apa perkara di dalam blog ini menyakitkan hati anda. Dari sini, selamat datang ke blog saya and sudilah membacanya:D

KAWAN <3

friendname

PEKIK-