http://www.one.org
ILYY(:
Saturday, February 18, 2006

19 FEBRUARI 2006

http://cyberita.asia1.com.sg/singapura/story/0,3617,69521,00.html?

PATUHI PESAN ARWAH ABANG WALAU DALAM PENJARA

Artikel ini fasal seorang budak lelaki yang berusia 22 tahun. Dia menghisap dadah dan telah ke penjara empat tahun yang lalu. Apabila dia ditangkap atas kesalahan dadah, dia terkejut daripada khayalan. Abangnya meninggal dunia akibat kemalangan motosikal dalam 1999 dan pernah berpesan kepada dia supaya mengambil peperiksaan Sijil Am Pelajaran (GCE) peringkat 'O' setelah selesai GCE peringkat 'N'. Pada pendapat saya, pesanan ini telah menguatkan semangatnya untuk mengambil peperiksaan itu. Sekarang, dia telah dilepaskan daripada penjara dan telah sedaya upaya belajar di Sekolah Penjara Pusat Kaki Bukit (KBC) untuk peperikasaan itu. Saya berasa sungguh gembira apabila saya membaca bahawa dia telah mendapat A2 bagi Prinsip Perakaunan dan Sains (gabungan Fizik dan Biologi) untuk (GCE) peringkat 'O'. Saya rasa apa yang saya katakan di artikel sebelum ini adalah salah kerana saya mengatakan bahawa masa depan kita akan terjejas jika kita ke penjara tetapi sekarang saya rasa dengan keyakinan dan ketabahan seseorang itu impiannya boleh menjadi kenyataan.

Dengan ini, saya pun hendak memberitahu semua orang di sana supaya menyokong projek “Yellow Ribbon”. :D

"I'm really still in prison and my love, she holds the key, a simple yellow ribbon's what I need to set me free..."

BAHASA MELAYU <33 ;

DIA :D
<3
Assalammualaikum.
Peace be upon you(:

HASLINDA
nur haslinda binte juwaini
sekolah menegah crescent
1g1 '05 2g1 '06
07sifar2sembilan2
sayang AISYAH
islam <3
gemar BERCAKAP(:
selalu AWAL
Image hosting by Photobucket

selamat datang(:

Selamat datang ke blog bahasa melayu saya. Inilah pendapat dan pandangan saya bagi artikel-artikel di dalam Berita Harian(: Saya ingin meminta maaf jika pendapat saya tentang apa-apa perkara di dalam blog ini menyakitkan hati anda. Dari sini, selamat datang ke blog saya and sudilah membacanya:D

KAWAN <3

friendname

PEKIK-