http://www.one.org
ILYY(:
Saturday, February 18, 2006

18 FEBRUARI 2006

DUA DIJEL KERNA SEBAR LAGU DIMUAT TURUN DARI INTERNET

Image hosting by Photobucket

diambil daripada BERITA HARIAN 18 Februari 2006

Dua orang pemuda yang di dalam lingkungan 20 tahun dihukum penjara tiga dan empat bulan kerana menyebar dan mengongsi lagu-lagu dalam bentuk MP3 yang mereka muat turun daripada Internet. Pemuda itu telah melanggar hak cipta. Pada pendapat saya, ini adalah kes yang biasa di antara kami semua tetapi selalunya kes itu tidaklah disampaikan di mahkamah. Artikel ini telah membuat saya sedar bahawa masa depan saya akan terjejas jika saya muat turun lagu-lagu di internet. Ini juga akan menyampai mesej kepada mereka yang muat turun lagu-lagu di internet untuk berhenti membuat sedemikian.

Apabila ibu bapa saya membaca artikel ini, mereka memberitahu saya untuk berhati-hati apabila muat turun apa-apa dokumen di dalam internet. Bapa saya mengatakan bahawa dia akan ke penjara jika saya melanggar peraturan itu. Saya pun ketawa terbahak-bahak.

Pada pendapat saya, ia adalah terlalu mahal untuk membayar $500 untuk satu lagu yang dimuat turunkan dari internet kerana pemuda itu telah muat turun 1,055 lagu di internet. Dalam kesimpulannya, saya berharap supaya kamu tidak akan melanggar peraturan ini((:

A’kum.

BAHASA MELAYU <33 ;

DIA :D
<3
Assalammualaikum.
Peace be upon you(:

HASLINDA
nur haslinda binte juwaini
sekolah menegah crescent
1g1 '05 2g1 '06
07sifar2sembilan2
sayang AISYAH
islam <3
gemar BERCAKAP(:
selalu AWAL
Image hosting by Photobucket

selamat datang(:

Selamat datang ke blog bahasa melayu saya. Inilah pendapat dan pandangan saya bagi artikel-artikel di dalam Berita Harian(: Saya ingin meminta maaf jika pendapat saya tentang apa-apa perkara di dalam blog ini menyakitkan hati anda. Dari sini, selamat datang ke blog saya and sudilah membacanya:D

KAWAN <3

friendname

PEKIK-